نون والقلم

لیاقت افسری جنگ نرم ندارم ولی دوست دارم سرباز گوش به فرمان باشم

نون والقلم

لیاقت افسری جنگ نرم ندارم ولی دوست دارم سرباز گوش به فرمان باشم

نون والقلم

نظم جدید جهانی در حال شکل‌‎گیری است اما برخی هنوز معتقدند باید تسلیم غرب شد
اما سؤال اصلی این است که وظیفه ما در این برهه حساس چیست؟
1- واقعیات جهان و منطقه را به درستی درک و از تحلیل غلط و واژگونه پرهیز کنیم
2- آمادگی برای نقش آفرینی در نظم جدید جهانی، از طریق قویتر کردن کشور
«علم و فناوری»، «اقتصاد»، و «فرهنگ» را سه عنصر کلیدی برای افزایش اقتدار کشور
در میان سه عنصر کلیدی برای افزایش اقتدار کشور، «فرهنگ» از همه مهمتر است زیرا با باورها و عقاید مردم مرتبط است

آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۳۲ ق.ظ

۱


یکی از مشخصات کاشی خوب ، از نظر مشتری ، طرح و نقش و رنگ بکار گرفته شده در کاشی است که امروزه تولید کننده های عرصه صنعت کاشی ،کاملا به آن واقف بوده و به همین دلیل برای هرچه بهتر شدن محصول خود ، درحال استفاده از دستگاه های مدرن و پیشرفته ای هستند که بتواند خواسته های آنان را برآورده کند و در حال حاضر  جدیدترین نوع آن چاپگر های دیجیتالی هستند که فوق العاده کارها را آسان و از قدرت مانور بسیار بالایی یرخوردار است .

در صنعت کاشی بعد از اینکه خاک در قالب های پرس با ابعادی خاص ، تحت فشار قرار گرفتند ، وارد قسمت خط لعاب شده که در این مرحله ، خاک قالب شده توسط دستگاه هایی به نام روتوکالر یا چاپگرهای دیجیتال ،که کار هر دو یکی است و فقط از لحاظ تکنولوژی با هم متفاوت هستند ، رنگ آمیزی می شوند .

شاید بتوان گفت که مهمترین  و اصلی ترین مرحله تولید کاشی ، همین مرحله  باشد چون بدون این مرحله ، کاشی ها از زیبایی خاصی برخوردار نیستند . پس برای جلب نگاه مشتری باید به کاشی طرح و رنگ زیبا و عالی داد

لطفا به این آیه توجه کنید

صِبْغَةَ اللّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّهِ صِبْغَةً وَنَحْنُ لَهُ عَابِدونَ            بقره آیه 138

رنگ خدائی و چه رنگی از رنگ خدائی بهتر است ؟ و ما تنها عبادت او را می‏کنیم

چقدر تعبیر زیبا و لطیفى است

انسان هم همانند کاشی باید در زندگى خود رنگى را بپذیرد، امّا در میان همه رنگ‏ها، رنگ خدایى بهتر است و بهترین رنگ آن است که چشم خدا و اولیاى خدا را به خود جلب کند.

همه‏ى رنگ‏ها پاک مى‏شوند، رنگ محله، نژاد، اصل و نسب ، قدرت ، دیر یا زود از بین مى‏روند، ولى آنچه ابدى و باقى می ماند همان رنگ الهى است که همان اخلاص و ایمان است .اگر  همرنگ خدا بودی مشترى تو خدا، و بهاى تو بهشت خواهد بود

این ضرب والمثل رایج که خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو ،که گاهی ما از آن استفاده می کنیم بسیار اشتباه است به دلیل اینکه راه خدا و رنگ خدا یکى است. اگر رنگ خدایى نباشد، رنگ‏هاى دیگر، انسان را گیج وسرگردان می کند و باعث همرنگ شدن با جماعتی می شود که اکثر آنها دارای رنگ ها و راه های انحرافی هستند و نتیجه آن رسوایى و خوارى در قیامت است نه در دنیا .

پس سعی کن هر چه مى‏توانی به هر کارى، رنگ خدایى بدهی تا بوی خدا بدهی که دیگران از رنگ و بوی تو مست شوند ، لذت ببرند و لذت ببرید .

شاید بتوان گفت رنگ خدا سفید است ، رنگی که اگر گناه کنی در قلب و روح تو پیداست هرچند هم کم باشد ، چون خاصیت این رنگ همین است . فکر کنم خدا از این رنگ خوشش می آید و برای همین سفارش فرموده است که وقتی پیش من میایی و می خواهی در نماز با من صحبت کنی سعی کن لباس تنت سفید باشد و برای همین است که وقتی مسافر سفر آخرت و در حال بازگشت به او هستی، لباس تنت سفید است .

راستی ای کارگر مومن ، گناه قلبت را که سیاه نکرده است ؟ هواست خوب خوب جمع باشد خدا قلب سفیدت را دوست دارد ..... خوب مواظب باش شیطان قلبت را سیاه نکند و اگر این اتفاق افتاد و قلبت سیاه شد ، با آب توبه آنرا بشوی که خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است .

 

نظرات  (۱)

سلام. زیبا بود و تاثیرگذار. نقطه قوت مطلب، آیه زیبای قران بود. یا حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">