نون والقلم

لیاقت افسری جنگ نرم ندارم ولی دوست دارم سرباز گوش به فرمان باشم

نون والقلم

لیاقت افسری جنگ نرم ندارم ولی دوست دارم سرباز گوش به فرمان باشم

نون والقلم

نظم جدید جهانی در حال شکل‌‎گیری است اما برخی هنوز معتقدند باید تسلیم غرب شد
اما سؤال اصلی این است که وظیفه ما در این برهه حساس چیست؟
1- واقعیات جهان و منطقه را به درستی درک و از تحلیل غلط و واژگونه پرهیز کنیم
2- آمادگی برای نقش آفرینی در نظم جدید جهانی، از طریق قویتر کردن کشور
«علم و فناوری»، «اقتصاد»، و «فرهنگ» را سه عنصر کلیدی برای افزایش اقتدار کشور
در میان سه عنصر کلیدی برای افزایش اقتدار کشور، «فرهنگ» از همه مهمتر است زیرا با باورها و عقاید مردم مرتبط است

آخرین نظرات

دوشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۳، ۰۹:۵۵ ب.ظ

۲

شاید با دیدن این تیتر به خود گفته اید که چگونه یک آدم که در کارخانه با انواع سختی ها و مشکلات دست و پنجه نرم می کند و مدام هر روز کارهای تکراری با آن فضای آلوده انجام می دهد بتواند به خدا رسید . اگر تا آخر این متن با ما همراه باشید، نگاه شما و حتی فکر شما عوض خواهد شد پس کمی صبور باشید . باید عرض کنیم که اگر قصد شما رسیدن به خدا باشد ، حتی در کارخانه و در کنار آن آهن آلاتی که به طور منظم ساخته شده و با تکنوژی خاصی هر کدام به کاری مشغول هستند می توان به خدا فکر کرده و راه زندگی را عوض نمود ، برای رسیدن به خدا نیاز به مقدماتی دارد وآن مقدمه سهراب سپهری خوب گفته است .(( چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید)) .بله جوردیگر باید به این دنیا نگاه کنی ،نگاه خدایی ، نگاه رسیدن به معشوق و انجام کارهایی که مورد پسند اوست . اگر توانستی نگاهت را عوض کنی دنیا به کامت خواهد شد و دیگر احساس پوچی نخواهی کردو ازانجام کارهای سخت و طاقت فرسای زندگی مدرن امروزی احساس خستگی نخواهی کرد بلکه با تمام لذت به زندگی خود ادامه خواهی داد .

به یک داستان عبرت آموز توجه کنید

شخص جهانگردی به دهکده ای رفت تا زاهد معروفی را زیارت کند و دید که زاهد در اتاقی ساده زندگی می کند. اتاق پر از کتاب بود و غیر از آن فقط میز و نیمکتی دیده می شد و دیگر چیزی نبود .(( نه مبلی ، نه تلوزیون LED ، نه ماشین آن چنانی و نه آرزوهای دنیوی دیگر ، که متاسفانه خیلی از جوانان ما تمام هدفشان و تمام مشغولیت ذهنشان رسیدن به این ها است ))

جهانگرد پرسید: لوازم منزلتان کجاست؟

زاهد گفت: مال تو کجاست؟

جهانگرد گفت: آخه من اینجا مسافرم

زاهد گفت: من هم مسافرم ، مسافر دنیای آخرت

( لازم به ذکر است که ما ، خرید و استفاده از امکانات دنیوی را نفی نمی کنیم بلکه رسیدن به این امکانات با هر شرایط و با هزار قرض و بدهی و وام های سنگین که مانع رسیدن به خدا و مسیر زندگیشان می شود ، مخالف هستیم ، و مخالف این هستیم که یک جوان بادرآمد حلالش و با عرق کردن در صحنه کار و تلاش ، تمام هم و غمش رسیدن به دنیای فانی باشد نه دنیای باقی و جاوید )

در کارخانه کاشی دستگاههای متعددی وجود دارد ما میخواهیم با چشمهایی که شسته ایم تا هیچ گرد و غبار دنیایی در آن وجود نداشته باشد به دستگاه های کارخانه کاشی نگاه خدایی کنیم . اولین مرحله از تولید کاشی واحدی به نام سنگ شکن هست . همانطور که میدانید در قسمت سنگ شکن خاک های دپو شده که از معادن مختلف آورده شده و دارای سنگ و کلوخ های بزرگ است را خورد کرده و تبدیل به سنگریزه های کوچکتر میکند تا در مراحل بعدی راحتر بتوان از آن خاک ها استفاده کرد . پس در کل می توان گفت که این خاک وقتی میبیند با گذراندن این مرحله ، یعنی خورد شدن سنگ های سخت و بزرگ ، به ارزش والاتری دست پیدا می کند که منظور همان کاشی های خوشرنگ و زیباهست ، با تمام وجود سختی های آن را می پذیرد . 


پس انسان هم باید برای رسیدن به هدف والای خود که همان خدا و بهشت جاودانه اش است باید کاری را انجام دهد که همین سنگ شکن انجام میدهد ، باید خود را خورد کند ؛بایداز تکبر و غرور دوری کند، باید در مقابل خداوند خاشع باشد و خودش را هیچ بداند و یا حتی کمتر از هیچ . جالب است بدانید که اولین قدم و اولین مرحله انسان هم برای رسیدن به خدا ، همین خورد کردن خود ، وکنار گذاشتن تکبر و غرور است.اگر انسانی دارای غرور و تکبر باشد در مقابل خدا هم طغیان کرده و از عمل به دستورات و وظایف محوله مثل نماز و روزه ، سرپیچی میکند و حتی در بعضی موارد، خود را هم خدا می خواند مثل فرعون ، قارون ، نمرود که ادعای خداوندی داشتند .

ودرضمن شما میدانستید که اولین گناه ، در تاریخ بوجود آمدن انسان ، همین گناه تکبر و خود بزرگ بینی بوده است ؟ بله ، شیطان به خاطر همین تکبرو غروری که داشت از دستور سجده کردن در مقابل انسان سرپیچی کرده و از آن مقام والا رانده شد و خود را به هلاکت رساند و به قول عارفی تکبر زمین حاصلخیز برای همه گناهان است ، هر گناهی که تصور کنی در خاک تکبر رشد سریع دارد .

و در پایان می خواهم عرض کنم که عزیزان من پس هر وقت به سنگ شکن نگاه و یا حتی یادی از آن کردید به درون خود بنگرید و ببینید که سنگ های بزرگ وجودتان مثل خود بینی ، تکبر ، غرور ، فخر فروشی را خورد کرده اید یا نه

آیات قرآن در زمینه تکبر :
سوره بقره،آیه34 - سوره اعراف،آیه13 - سوره نوح،آیه7 - سوره فصّلت،آیه15 - سوره اعراف، آیه88 - سوره عنکبوت،آیه39 - سوره مائده،آیه82 - سوره مدّثّر،آیه22تا24 - سوره مؤمن،آیه35 - سوره زمر،آیه72 - سوره اعراف،آیه146 - سوره نحل،آیه23 - سوره نساء،آیه172ـ173 - سوره اعراف، آیه 40

والسلام علیکم ورحمه الله

نظرات  (۲)

what the faZzz?!!!!! 

پاسخ:
فاز دین محوری

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">