نون والقلم

لیاقت افسری جنگ نرم ندارم ولی دوست دارم سرباز گوش به فرمان باشم

نون والقلم

لیاقت افسری جنگ نرم ندارم ولی دوست دارم سرباز گوش به فرمان باشم

نون والقلم

نظم جدید جهانی در حال شکل‌‎گیری است اما برخی هنوز معتقدند باید تسلیم غرب شد
اما سؤال اصلی این است که وظیفه ما در این برهه حساس چیست؟
1- واقعیات جهان و منطقه را به درستی درک و از تحلیل غلط و واژگونه پرهیز کنیم
2- آمادگی برای نقش آفرینی در نظم جدید جهانی، از طریق قویتر کردن کشور
«علم و فناوری»، «اقتصاد»، و «فرهنگ» را سه عنصر کلیدی برای افزایش اقتدار کشور
در میان سه عنصر کلیدی برای افزایش اقتدار کشور، «فرهنگ» از همه مهمتر است زیرا با باورها و عقاید مردم مرتبط است

آخرین نظرات

دوشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۴ ب.ظ

۷

فرق بین شادی و نشاط

دوشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۴ ب.ظ

خیلی وقت هست در دنیای مجازی میچرخم و به آدمهایی که چطور و چگونه و در چه حالی و با چه محتوایی پست می گذارند ، نگاه میکنم و تقریبا به کامنت های زیر پست ها هم توجه می کنم . از این چرخیدن ها جز حسرت خوردن و آه کشیدن برای انسان های این دوره چیز دیگری عایدم نشد .

دلیل این همه حسرت برای این بود که همه به دنبال آرامش درونی هستند ولی بیراهه را پیش گرفتند و به دنبال خوشی ها و شادی های زود گذری هستند که فقط به آنها آرامش سطحی می دهد نه عمقی

چرااا؟خجالتی

شاید یکی از علت هایی که واقعا نمی شود آن را دست کم گرفت این هست که ، خوشی و لذت های دنیوی زود بازده هستند ، یعنی کیف و حالش، همان لحظه حس می شود ولی لذت و آرامش معنوی کمی دیرتر

اما واقعا چرا لذت معنوی دیرتر به انسان می رسد ؟ 

منتظر جواب هستم

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۰۴

نظرات  (۷)

سلام.شما که اهمیت فرهنگ رو در کنار وبلاگتون نوشنید چرا دیگه مطلب نمیذارید؟؟
پاسخ:
سلام ، ممنون از تذکر خوب شما 
بنده بخاطر مشکلاتی از دنیای نویسندگی خیلی دور شدم ، سعی میکنم حتما برگردم 
سلام
سال نو مبارک
پاسخ:
سلام 
درود بر شما 
سال نو هم برشما مبارک باشه 
قبول دارم ولی خب لذتی معنوی مثل تلاوت قرآن  خیلی زود به آدم منتقل میشه و بعد شما ناخواسته مرتبا اون لذت رو تکرار می کنید . مثلا من هرروز قرآن میخونم و این لذت در من تداوم داره و به معنای آیات هم توجه می کنم حتی تفاسیر رو هم می خونم . من اینجا فرق آدمهای برونگرا و درونگرا رو در بحث لذت بیان کردم. 
در کل , با این پست موافقم. 

من شاد نیستم  ولی همیشه یک نشاط مخفی در درونم هست که به من انرژی میده و  من رو از خستگی و  افسردگی نجات میده . . چون من  درونگرا هستم .

+

این دسته از آدمها که بدنبال آرامش درونی هستند ولی بیراهه را  پیش گرفته اند  فقط وقتی به این آرامش می رسند که  تغییر ماهیت بدند . یعنی از برونگرایی به درونگرایی برسند .  یعنی شادی و نشاط واقعی را  از درون روح  و جسم خودشون استخراج کنند . یعنی دنبال این نباشند که دیگران اونها رو شاد کنند .  بلکه خودشون بصورت خودجوش ، از درون شاد و خوشحال باشند هرچند این شادی را نتوان در رفتارها و حرکات و گفتارشان پیدا کرد .

+

کسیکه از تنهایی و بی کسی  و  فراموش شدن توسط مردم  ،  ناراحت باشه  و دلش می خواد تا آخر عمر  مردم اون رو  به یاد داشته باشند  عملا یک آدم برونگراست که همیشه نیاز داره یکنفر حالش رو  خوب کنه و نمی دونه که مردم نمی تونند همیشه این آدم رو شاد کنند  .

+

مگر مردم بیکارند  که  دم به دم  حال اینطور آدمها رو خوب کنند  و یادشون باشه که این دسته از ادمها را فراموش نکنند ؟؟؟؟؟

مردم نمی دونند دیشپ شام چی خوردند اونوقت چطور باید این طور آدمها را تا ابد به یاد داشته باشند ؟؟؟!!!!

+

من برعکس اینطور آدمها ، اصلا دوست ندارم کسی منو  بشناسه  و برعکس دوست دارم فراموش بشوم و از یادها بروم . چون عاشق تنهایی و خلوت و سکوت و تفکر هستم . لذت من در درون خودم هست . من نیازی ندارم کسی منو شاد بکنه  و به یادم باشه .

+

شعر معروف ((  از دل برود هرآنکه از دیده برفت ))   اصلا  من رو نمی ترسونه .  جدی می گم .

+

من هرچقدر که بیشتر فراموش بشوم خوشحالتر می شوم . دقیقا برعکس این دسته از ادمها !!!

+

لذت معنوی برای من  همیشگی و دائمی است و هیچوقت تموم نمیشه  یعنی خیلی زود به من می رسه و هیچوقت هم از من دور نمیشه  . مثل   لذت مطالعه و کسب  علم و دانش و مهارت  یا لذت  تلاوت قرآن که خیلی سریع به من می رسه و هیچوقت هم تموم نمیشه .

+

من آدمی لذتگرا هستم  هم دنبال لذتهای حلال  مادی هستم و هم دنبال لذتهای معنوی .  اما لذتهای معنوی  در  روح  و جسم من  سریعتر خودشون رو نشون می دند و هیچوقت از درون من خارج نمی شوند . 

+

لذت معنوی  ، ضایعات و فضولات ندارد  و محیط زیست را  آلوده نمی کند . پاکیزه و تمیز است و روح و روان ادم رو صیقل میده . لذت معنوی هیچوقت تمام نمی شود و تا آخر عمر انسان را سرزنده و با نشاط می کند .

+

خدا می دونه قصد ریاکاری  و فخرفروشی ندارم ولی بزرگترین و جذابترین و شیرین ترین لذتی که من در طول عمرم  برده ام و می برم  لذت تلاوت قرآن است که هیچوقت تمام نمی شود و مرا  از درون شاد  و خوشحال می کند .

+

 من هروقت که  قرآن می خوانم لذتش سریعا ( در حد 1 ثانیه )  به من منتقل می شود و تا آخر عمر این لذت در من باقی می ماند  .  البته لذت کسب علم هم  که جای خود دارد و برایم واقعا تمام نشدنی است .

+

درونگرایی این مزایا را هم دارد .   قدر ما   درونگراها  را بدانید  و  کمتر  ما  را مسخره کنید . نگویید اینها  افسرده هستند !!!!

ما درونگراها  افسرده و  غمگین  و سرد و بیروح و بی احساس  و سنگدل نیستیم .  این فقط ظاهر  ماست   .  در درون  ما  درونگراها   دریایی از شادی و نشاط واقعی و همیشگی وجود دارد .

+

+ امیدوارم مدیر محترم  این وبلاگ ناراحت نشود ولی  لذتهای معنوی  خیلی سریع به من می رسند .  دست خودم نیست . شرمنده .

پاسخ:
لذت معنوی در صورت تکرار و داشتن باور به انسان زود می رسه ولی ولذت مادی چه اعتقاد داشته باشی چه نداشته باشی چه بار اولت باشه چه باز هزارم ، لذتش آنی هست ولی زود گذر، منظور من این بود دوست عزیز
۲۵ مرداد ۹۷ ، ۰۰:۱۲ فرناز فرزان
به نظرم لذت معنوی هم زود می رسه مثلا وقتی کار خوبی انجام می دیم آرامش درونی ولذتش فورا می رسه اما لذت دنیوی مخصوصا اگه پوچ هم باشه با عذاب وجدان آنی همراهه و تلخیش ماندگاره. 
پاسخ:
سلام. بله درست میگید . ممنون از حضورتون
سلام
بنظرم زمان رسیدن لذت معنوی به هر شخص بستگی به ظرفیت وجودی خود اون شخص داره.. مثل این میمونه که هر چقدر یک‌ شی به خورشید نزدیکتر باشه نور زودتر بهش میرسه.. درست مثل علما که حتی با خطور خدای نکرده یک معصیت به ذهنشون حتی جزای اون خطور معصیت رو میدیدن... مثل داستان معروف اگه اشتباه نکنم شیخ رجبعلی خیاط و اون قاطر... 

پاسخ:
سلام
بله این حرف شما هم درست و منطقیه
سلام
خوب باد آورده رو باد میبرد...
لذت معنوی فورای آنچه میبینم هست....
پاسخ:
ممنون از حضور شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">