نون والقلم

لیاقت افسری جنگ نرم ندارم ولی دوست دارم سرباز گوش به فرمان باشم

نون والقلم

لیاقت افسری جنگ نرم ندارم ولی دوست دارم سرباز گوش به فرمان باشم

نون والقلم

نظم جدید جهانی در حال شکل‌‎گیری است اما برخی هنوز معتقدند باید تسلیم غرب شد
اما سؤال اصلی این است که وظیفه ما در این برهه حساس چیست؟
1- واقعیات جهان و منطقه را به درستی درک و از تحلیل غلط و واژگونه پرهیز کنیم
2- آمادگی برای نقش آفرینی در نظم جدید جهانی، از طریق قویتر کردن کشور
«علم و فناوری»، «اقتصاد»، و «فرهنگ» را سه عنصر کلیدی برای افزایش اقتدار کشور
در میان سه عنصر کلیدی برای افزایش اقتدار کشور، «فرهنگ» از همه مهمتر است زیرا با باورها و عقاید مردم مرتبط است

آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۱۴ ق.ظ

دو سوژه غمناک ، از سفر مشهد الرضا

سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۱۴ ق.ظ

سوژه اول : دلم برای ضریحش تنگ شد، با وجود انبوهی از جمعیت، رفتم به طرف ضریح امام رضا علیه السلام ، صحنه ای منو خیلی متاثر کرد، چند نفر رو دیدم که پشت  به ضریح یا دارن سلفی از خودشون میگیرن یا کسی داره براشون میگیره
در ذهنم گفتم چقدر انسان باید بی ادب و در بند لایک گرفتن و.......  باشد که به خود اجازه بدهد پشت به ضریح بایستد

این عکس سلفی من با حرم

سوژه دوم : در مسجد گوهر شاد ، کنار فردی بودم و داشتم زیارت میخوندم ، صدای تلفن همراهش به صدا در اومد ، باهم گفتگویی با صدایی بلند داشتند که ناگهان ، اون فرد دستش رو دراز کرد و تلفن همراهش را به طرف مرقد امام رضا علیه السلام گرفت و بعد از مدتی دوباره گفت دعای ما هم کردی، خیلی تعجب کردم که این حرکت یعنی چی ، دلم طاقت نیاورد ازش سوال کردم،گفت تلفن رو به طرف ضریح گرفتم تا حاجاتش رو با امام رضا علیه السلام در میان بگذاره ، به او گفتم یعنی اگر تلفن نمیزد و حاجاتش رو تو دیار خودش ، به امام رضا میگفت نمیشنید؟ ، آن فرد که این جمله منو شنید گفت شما راست میگی ولی این یه رسم شده در ولایت ما،که اگر کسی در اماکن متبرکه هست به اون فرد زنگ زده و بهش میگن تلفن همراه رو به طرف ضریح بگیر تا من حاجاتم رو بگم

بلهههههههههههه اینم خاطرات تلخ بنده از این سفر نورانی

نظرات  (۲۵)

سلام الان که خاطراتتونا خوندم دلم هوای حرم کرد به نظر من همه چی برمیگرده به دل ادما به این که وقتی داره عکس میگیره چه حسی داره شاید یه جور گره زدن دلش با آقاباشه که باهر باردیدن عکس سیم دلش وصل بشه نمیشه راحت نمیشه د رموردش حرف زد واین که تلفنی سلام میدن به آقا دلیل به ضعف اعتقاد نیست یه جوراحساس حضور ونزدیکیه که دل اروم میکنه
پاسخ:
سلام ممنون از حضور شما 
بله درست میگید 
من شاید خیلی سخت گرفتم
۰۹ مهر ۹۵ ، ۲۲:۴۷ سعید پارسا ارسنجانی
++++
پاسخ:
ممنون
۰۲ مهر ۹۵ ، ۱۱:۴۰ سید مهدی عاشق علی
سلام
مورد اولش که واقعا نشان از درک ضعیف نسبت به معصومه .
ما زیاد میبینیم از این چیزا
واقعا دیشب خیلی دلگیر شدم. بعضی زوار عزیز در همان خیابان امام رضا علیه السلام که دقیقا مشرف به حرم حضرته ، با چنان وضعیت زننده ای رفت وآمد میکردن که انگار مجلس عروسیه
نمیگم جاهای دیگه امام نمیبینه ها، ولی خب دیگه تو خیابون مشرف به حرم خیلی بده اون جوری راه رفتن . خب اگر حجاب رو قبول ندارند ، بابا همین امام ریوف به ما فرمودن که متشرع باشیم و پایبند
پاسخ:
بله سید جان
مشهد الرضا وضع حجابش در بیرون از صحن خیلی زننده است
واقعا که این هم یکی از دردهای مزمنی هست که همیشه برای ما سنگینه 
من قصد جسارت نداشتم منظورم اصل دل بود که اینجوری اروم میشه 
کعبه و بت خانه بهانه است....
موفق و مانا باشید
یاعلی

پاسخ:
منم به هیچ عنوان این فکر رو نکردم
ممنون از دلداری شما
سلام
اول که مطلبتون رو خوندم یجوری شدم 
خب من هر دو کار رو انجام دادم البته عکس و سلفی رو بیرون با گنبد و گلدسته‌ها گرفتیم .
درباره‌ی زنگ زدن ... خب باید یه نفر تا حالا برای شما این کار رو انجام داده باشه تا بدونین چه حسی داره
خود من هر وقت دلم میگیره شماره‌ی امام رضا رو میگیرم ؛ اینجوری بهتر درد دل میکنم و آرومتر میشم.
درباره‌ی درست یا اشتباه بودنشون نظری ندارم .
پاسخ:
بله 
مثل بقیه موافق بودین
در هر صورت ممنون از حضور شما 
۲۳ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۰۸ فرناز فرزان
سلام و درود بر شما 
زیارت قبول باشه
در مورد این پست باید بگم گاهی قضاوت خیلی سخته. صاحب خونه ما نیستیم اگه آقا گناه زوار رو عفو کنه ما که مهمون هستیم چی باید بگیم. 
خدا همه ما رو به راه راست هدایت کنه تا ندانسته و از روی جهالت مرتکب خطا نشیم.
در پناه حق
پاسخ:
خدا قبول کنه
درست میگی قضاوت سخته ولی نمیدونم چرا فقط من این حس بد رو دارم نسبت به این حرکات
خلاصه نمیدونم فکر کنم هرکسی یه جوری عشق بازی میکنه با امام رضا علیه السلام
انشالله هدایت بشیم

خوش بحالتون
ما رو که آقا نمی طلبه :(
پاسخ:
ممنون
انشالله ارباب میطلبه و یخورده هم خودتون همت کنید
عجب زیارتی بوده خداشفاشون بده
زیارت قبول
والاکارفرددومیه که خوبه
پاسخ:
ممنون از حضور شما
۲۳ شهریور ۹۵ ، ۱۹:۵۶ علیرضا زرنوشه فراهانی
سلام
اول از همه خسته نباشین و اینکه متن زیبایی بود++
در مورد اولی؛
بله به نظر من هم خوب نیست که پشت به ضریح بایستیم اما اگه فقط به نیت عکس و یادگاری باشه و احترام هم رعایت شه اشکالی نداره.
اما دومی؛
این فرد و بقیه افراد که اینکارو میکنن در واقع به خاطر آرامشی که این صحبت کردن به اونها میده زنگ میزنن.بله میشه همه جا با خدا و ائمه ارتباط داشت اما اینکار فقط به خاطر حس خوب و آرامشیه که میده.
در کل اینم نظر مابود! شاید غلط باشه.
خداقوت+++++++
پاسخ:
ممنون از نظر شما
موفق و منصور باشید
به نظرم سلفی گرفتن با ضریح کار بدی نیست حتی برای لایک هم باشه حالا که معلوم نبود قصدشون چی بوده در ضمن ما نمیتونیم بگیم پشت کردن به ضریح بده چون اصلا تو جایگاهش نیستیم مهم اینه به سیره ی ائمه پشت نکنیم...
در مورد دومی یه بار یکی بهم زنگ زد گوشی رو سمت حرم گرفت گفت هر چی از آقا میخوای بگو صدای حرم میومد هوای دلم عوض شد توی دلم دعا کردم ....
البته اینها نظر منه نمیدونم درستش چیه واقعا ،خوش به حالتون که سعادت دارید زیارتتون قبول باشه
پاسخ:
والا من خودم یه جور بی احترامی میدونم و اینکه به سیره ائمه هم پشت نکنیم هم مطلب بسیار درستیه
ممنون از حضور شما
اقا هر دو مورد رو منم انجام دادم.ولی اولی فقط برای این بود که عکس یادگاری با حرم امام داشته باشم و اصلا به لایک و ... نبود.هنوزم نگاش که میکنم دلم تنگ میشه.
دومی هم بله من به کل خانواده زنگ زدم اونها هم حرف زدن درسته که امام رضا صدای ما رو از همه جا میشنوه اما اینجوری حرف زدن یه احساس نزدیکی بیشتری میاره.
اگه اینجوره که چه نیازی به زیارت حرم امام رضا و بقیه ی ائمه هست از همینجا صدامون رو میشنون.مگه امام رضا تو حرم نشسته که ما این همه راه بریم زیارت؟؟
همه ی اینها بسته به اعتقاد و دل ادمهاست.
موفق و مانا باشید
یاعلی
پاسخ:
بله دیگه من محکوم شدم
ممنون از حضور شما 
فیرول:
http://sobeh.blog.ir سلام لطفا وبلاگ جدیدمو دنبال کنید منم شمارا دنبال کردم
۲۳ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۵۷ رادیو عاشقی
خوش به سعادتتون 
زیارت قبول باشه برادر
من دلم ضعف میکنه واسه صحن سراى امام رضا
ولى اگه یه روزى قسمتم شه حتما یه سلفى یادگارى مـــــى ندازم واسه دل خودم البته نه براى لایک واقعا حیفه آدم از اون فضاى قشنگ و با ارزش عکس نداشته باشه
و همچنین براى دل خوشى پدر مادر یا هر کس دیگه اگه بخواد تماس مـــــى گیرم تا حاجتشو بگه که البته بیشتر پیر ها و مسن هاى خانواده یه همچین درخواست و اعتقادى دارن
متشکرم بابت پست خوبتون
موفق باشید
پاسخ:
دارم کم کم دارم متقاعد میشم این حرکتا درسته
ولی پشت به ضریح عکس انداختن زیاد خوب نیست 
التماس  دعا
پاسخ:
ممنون
زیارتتون قبول .
پاسخ:
خدا قبول کنه
درمورد دومی باید که دیدتون کاملا غلطه کجاش تلخه که شما میگید تلخه که کسی تلفن بزنه
ودعاشو بگه کجاش گناهه ؟چه اشکالی داره ؟ چرا تو شهر خود ادم هم  میشه  ولی
از حرم امام رضا باهات تماس بگیرن وتو روبه حرم باامام خودت راز و نیاز کنی یه چیز دیگست .
حرف شما مثل این میمونه که بگی  آقا این چه کاریه که بلند بشی اونجا تو شهر خودت هم 
میتونی زیارت کنید . پس لطفا دقت کنید در نوع انتقادتون سپاس.
پاسخ:
والا چه عرض کنم
من از اینکه رسم بشه و تبدیل به سنت بشه هراس دارم و میگم اشتباهه
التماس دعا
پاسخ:
ممنون
لازم به ذکر است که من این خاطرات تلخ شمارا خیلی بارها دیده ام ولی باخود گفتم چیزی نگویم بهتراست زیرا آقا خودش بهتر مهمان را نوازش میکند....
پاسخ:
این که درست میگید و آقادر هر صورت مهمان نوازند ولی ادب مهمان مهمه،مهمان نباید بی ادبی کنه
من تمام حرفم به مهمان هاست 
ممنون از حضور شما 
سلام
عیدتون پساپس مبارک
.
حسنات الابرار سیات مقربین
یادمه یروزی وقتی پیش یه بزرگی میرفتیم اوشون هم مثل ما روی زمین مینشستن و میگفتن که میخوان عدالت رعایت بشه
یروزی ما با بچه ها کلاس داشتیم جوری بود که همه نمیتونستن تکیه بدن بعضی از بچه ها نمیشد که تکیه بدن 
گفتم بچه ها همگی تکیه ندین تا عدالت رعایت بشه
یکی از دوستان گفتن که این کار خوبه ولی خب اوشون فلان کس بودن شاید برای اوشون این کار مکروه بوده ولی الان برا بچه ها مباح هست
چون سطح آدم ها باهم فرق داره.
موفق باشید
پاسخ:
این هم یه حرفی متین و خوبی بود
ممنونم از لطف شما
موفق باشید 
۲۳ شهریور ۹۵ ، ۰۰:۲۶ مهرداد طارقلی
سلام به نظرم مشکلی نداشته باشه...

مطمئن باشید سلفی بگیرها اصلا قصد بی احترامی نداشتن.

اون هم یه رسمه ، درسته همه جا میشه از امام رضا خواست و...  این نوع خواستن هم هیچ مشکلی نداره ، یعنی منافاتی با حاجت خواندن از امام رضا نیست.

به نظرم حرف شما درسته ولی این کارها هم منافاتی باهم نداره..
پاسخ:
فکر کنم فقط منم که بد میدونم
ممنون از حضور شما 
۲۳ شهریور ۹۵ ، ۰۰:۱۰ حامد عبدالهی
زیارتتون قبول
خوشا به سعادتتون
والا من که وقتی میرم زیارت، دست و پامو گم میکنم....اصلا حاجت خودمم یادم میره...
ترجیح میدم از دور بهش سلام بدم و ازش بخوام
دوری همیشه بد نیست
پاسخ:
اخه چرا
در هر صورت شاید درست میگید
ممنون از حضور شما 
۲۲ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۲۵ Fatemeh Omidian Nasab
سلام
زیارتتون قبول
درمورد خاطره ی اولی که چیزی نمیتونم بگم
دومیو من هم دیدم و ... واقعا نمیدونم لازمه این کار؟
التماس دعا داریم :)
پاسخ:
ممنون که اومدین
انشاالله همیشه به زیارت

این تماس گرفتن باکسانی که در حرم معصومین هستند زیاد بدم نیست ...

درست اینکه انسان هرجا حاجتی رو میتونه از این بزرگان طلب کنه . وقتی هم با شخصی تماس میگیرن وازش میخوان که گوشی رو به سمت حرم بگیرن و سلامی بدن برای ایینکه احساس میکنن به این شکل یک قدم به حریم این عزیزان نزدیکترند...
ما در کلاس شیعه شناسی مون در ماههای سوگواری با کسانی که کربلا رفته بودند تماس گرفتیم وهمگی بلند شدیم وسلامی خدمت معصوم عرض کردیم ...
ادم شاید اون لحظه احساس میکنه همونجاست وارتباط برقرار میکنه...
زیارت قبول
پاسخ:
نمیدونم والا شاید شما درست بگین
ولی در کل دلم رضا نمیده به این حرکت
زیارتتون قبول
پاسخ:
ممنون
۲۲ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۴۱ سیّد محمّد جعاوله
التماس دعا
پاسخ:
محتاجیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">