نون والقلم

لیاقت افسری جنگ نرم ندارم ولی دوست دارم سرباز گوش به فرمان باشم

نون والقلم

لیاقت افسری جنگ نرم ندارم ولی دوست دارم سرباز گوش به فرمان باشم

نون والقلم

نظم جدید جهانی در حال شکل‌‎گیری است اما برخی هنوز معتقدند باید تسلیم غرب شد
اما سؤال اصلی این است که وظیفه ما در این برهه حساس چیست؟
1- واقعیات جهان و منطقه را به درستی درک و از تحلیل غلط و واژگونه پرهیز کنیم
2- آمادگی برای نقش آفرینی در نظم جدید جهانی، از طریق قویتر کردن کشور
«علم و فناوری»، «اقتصاد»، و «فرهنگ» را سه عنصر کلیدی برای افزایش اقتدار کشور
در میان سه عنصر کلیدی برای افزایش اقتدار کشور، «فرهنگ» از همه مهمتر است زیرا با باورها و عقاید مردم مرتبط است

آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۱۰ ق.ظ

۳

مذاکره با یهود از نگاه قرآن

چهارشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۱۰ ق.ظ

در این چند روز اخیر صحبت هایی که ما از دولتمردان در مورد مذاکرات هسته ای و سفر رئیس سازمان انرژی اتمی به کشور عزیزمان ، شنیدیم این بود که نمی خواهیم بهانه ای به دست آنها (اسرائیل و هم پیمانان او ) داده باشیم و برا همین اجازه خواهیم داد که از تاسیسات هسته ای ما بازدید کنند و به آنها گفته ایم که در فلان نقاط از کشور تاسیسات یا نیروگاه هسته ای داریم و  قرار است در آینده در فلان مکان ها نیروگاه یا تاسیسات هسته ای ساخته و راه اندازی کنیم و اینکه مذاکرات روند رو به رشدی داشته وپیشرفتی خوب حاصل شده است که امیدواریم به نتیجه خوبی برسیم و از این دست صحبت ها .که در اینجا لازم دانستم به دولتمردان پرتلاش در صحنه بین الملل یادآوری هایی از قرآن داشته باشم .

یهودیان همان قوم بنی اسرائیلی هستند که در تاریخ خصلت بهانه گیری و بهانه تراشی آنها زبانزد خاص وعام بوده و واقعا درطول تاریخ نظیر نداشته و ندارند. این قوم کسانی هستند که خود را برتر از تمام مخلوقات دیده و مدعی آن بودند که خداوند با ماست و ما را در جهنم قرار نمی دهد . خداوند منان در کتاب همیشه جاویدش "قرآن کریم" به طور مفصل داستان هایی را نقل فرموده است که مطالعه آنها برای شما دولتمردانمان توصیه می شود .حال جای تعجب است که ما با داشتن این همه سخن از خداوند و سابقه تاریخی این قوم ، هنوز بعضی از شما دولتمردان  قصد ندادن بهانه به دست این ریش سفیدان بهانه جو بوده و جالب اینکه به آنها هم خوش بین هستید؟؟ ولیکن این قوم ، با سابقه بی نظیری که در تاریخ از خود بجای گذاشته است ، بعید به نظر می رسد که شما دولتمردان  موفق شوید . انشالله که بتوانید ولی از قدیم و الایام گفتند سالی که نکوست از بهارش پیداست . 

و اما یک داستان ......

هنگامی که پیامبر اکرم(ص) به مدینه آمدند ، روزی ابن صوریا که یکی از علمای یهود بود با جمعی از یهود فدک نزد پیامبر(ص) آمدند و سوالات گوناگونی از حضرتش پرسیدند و نشانه هایی را که گواه نبوت و رسالت او بود ، جستجو کردند . پیامبر(ص) به آن سوالات پاسخ داد و آنها جواب را درست یافته ، قانع شدند . در این حین ابن صوریا گفت یک سوال مانده که اگر آن را جواب دهی ، به تو ایمان خواهیم آورد و از تو پیروی خواهیم کرد . نام آن فرشته ای که بر تو نازل می شود چیست ؟ پیامبر(ص) فرمودند : جبرئیل . ابن صوریا گفت او دشمن ماست زیرا دستورات مشکلی برای جهاد و جنگ می آورد . اما میکائیل همیشه دستورات ساده و راحت می آورد . اگر فرشته وحی تو میکائیل بود ، به تو ایمان می آوردیم .

نتیجه گیری ........

پس هرچند شما در این مذاکرات پاسخ های قانع کننده و عالی دهید ، طبق عملکرد تاریخی آنها و طبق گفته امیرالمومنین که می فرمایند : از این رو مسلمانان حقیقی باید همواره مطیع صد در صد قرآن باشند و از حوادث گذشته ای که در آن بیان شده، پند و عبرت گیرند که امیرمؤمنان علی علیه السلام در نامه ای خطاب به حارث همدانی که یکی از یاران مخلص آن حضرت بود چنین نوشت: «به ریسمان قرآن چنگ زن و از آن نصیحت پذیر، حلالش را حلال، و حرامش را حرام بشمار، و حقی را که در زندگی گذشتگان بود تصدیق کن، و از حوادث گذشته تاریخ، برای آینده عبرت گیر؛ که حوادث روزگار با یکدیگر همانند بوده و پایان دنیا به آغازش می پیوندد، و همه آن رفتنی است. به نتیجه دلخواه نخواهید رسید .

 

تشکر از شما به خاطر درج این مطلب

      فرهنگ نیوز     پیک هشترود    عماریون    خبرگذاری عتبات  تی نیوز   هزاره   بشارت نیوز   

نظرات  (۳)

منطقی به نظر می رسید
سلام خوب بود
۰۹ آذر ۹۲ ، ۱۲:۳۶ دبیرخانه جشنواره کشوری از قلم تا قدم
سلام

فراخوان اولین جشنواره کشوری وبلاگ نویسی از قلم تا قدم
جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی پایگاه بسیج دانشجویی شهرستان بابل به ادرس www.bd-babol.blogfa.com مراجعه نمائید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">