تندرو کیست؟مسئله این است
امروزه برای مقابله با ارزش ها به صورت علنی وتهاجمی برخورد نمیکنند بلکه به صورت نامحسوس ونرم آن ارزش را به ضد ارزش تبدیل میکنند وبدون اینکه شخص متوجه شود با روش های متعدد آن ارزش را برای فرد بی ارزش میکنند .مثلا امروزه دشمن برای مقابله با نهضت امام حسین (ع)به صورت اشکار جبهه نمیگیرد (نمیگوید عزاداری نکیند )بلکه روش عزاداری ومحتوای آن را به سمتی می کشاند که آن عزاداری به هدفی ختم می شود که دشمن مد نظر دارد
برای تبیینِ بیشترِ این روش به واژه های ذیل توجه فرمایید :
استکبار ستیزی
امروزه واژه استکبار ستیزی یک واژه ارزشی در انقلاب اسلامی می باشد ولی جای این واژه را "مبارزه با تروریسم" پر کرده است . واژه استکبار ستیزی مصادیقی چون دولت امریکا وانگلیس واسرائیل و..را در برمی گیرد، اما مصداق واژه تروریسم فقط به امثال داعش ، وهابیت و تکفیری تقلیل داده می شود ونکته جالب این که ، با کاربرد واژه مبارزه با تروریسم کشور استکبار ستیز ایران ، هم ردیف با امریکای جنایات کار ، در یک جبهه قرار می گیرد.درحالی که این ها خودشان مسبب به وجود آمدن تروریسم می باشند .
مستکبران عالم
واژه مستکبران عالم جای خود را به واژه قدرتمندان عالم داده است که سیاستمداران ، این واژه را برای بزک کردن چهره وحشی و جنایتکاران عالم بکار می برند در حالی که واژه مستکبران بار معنایی منفی ومنفور در نزد مردم ایران دارد واین واژه برای امریکا جهانخوار وصهیونیسم جنایتکارِ کودک کش به کار می رود ولی متاسفانه الان به این کشور ها قدرتمندان عالم ، جامعه جهانی ، کدخدا می گویند که این لفظ بار معنای مثبتی دارد و برای این کشورها وجود استفاده از چنین واژه هایی در کشور ایران را نوعی پیروزی می دانند .واز طرفی به مردم این چنین القا می شود که برای قدرتمندتر شدن در منطقه باید به این کشورها متوسل شد وتعامل داشت .
انقلابی
واژه انقلابی که یک واژه ارزشی میباشد و مردم ، در انقلاب اسلامی یکی از بهترین تعابیری که برای حضرت امام ره در مبارزات برای ایشان استفاده می کردند این شعر بود
رهبرارتش آزادگان است آیت الله خمینی
انقلابی ترین مرد جهان است آیت الله خمینی
که حتی رهبر انقلاب اسلامی نیز در پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ برای خود همین واژه رابه کار می برد
من دیپلمات نیستم؛ انقلابیم و حرفم را صریح و صادقانه میزنم
ولی دشمن برای از بین بردن ارزش این واژه ، افراطی گری وتندروی را جایگزین می کند وبه کسانی که به ارزشهای اسلام وانقلاب پایبند هستند ، تندرو و افراطی می گویند . لذا مقام معظم رهبری چند مرتبه این را گوشزد کرده اند از جمله در سخنرانی 30/10/1394 فرمودند :
جوانان حزب اللهی را به تند روی متهم نکنید این ها همان کسانی هستند که با همه وجود واخلاص در میدان حاضر هستند آن جایی هم که دفاع از مرض ها لازم باشد مسئله جان دادن وخون دادن مطرح باشد همین ها می آیند در میدان .
در حقیقت کاربرد اصلی واژه تندرو و افراطی برای افرادی است که در فتنه سال 88 ادعای اعتدال و میانه روی داشتند که متاسفانه این افراد با حرکات و رفتارهای تند و افراطی و خلاف قانون کشور ، کشور جمهوری اسلامی را به لب مرز پرتگاه بردند که باز متاسفانه هنوز برخی افراد ، آنها را شخصیت های موجه می دانند که جای بسی تعجب است . در واقع واژه تندرو و افراطی مال اینهاست ولی آن را 180 درجه برگرداننده و به نیروهای متعهد و شاخص انقلابی ما نسبت می دهند .
با بهره برداری از قضایای حمله به سفارت خانه عربستان ، میخواهند واژه انقلابی هم خراب می کنند که انقلابی از دیوار مردم بالا میرود، که اگر بر فرض هم قبول کنیم که توسط بچه های انقلابی صورت گرفته است ( که هیچگاه یک فرد انقلابی آن را انجام نمی دهد ) توسط افراد شاخص انقلابی مورد تایید قرار نگرفته است بلکه مورد مذمت قرار گرفته است و هیچگاه توسط این افراد ، ریختن و به آتش کشیدن سفارتخانه ها ، حتی برای یک بار مورد تشویق قرار نگرفته است که در این قضیه سفارتخانه عربستان هم ، سازمان اطلاعات ، افرادی را شناسایی کرده اند که از خارج تغذیه می شدند . ولی حال یک نگاهی کوتاه به فتنه 88 بیاندازیم که چگونه مجموعه ای از افراد شاخص یک جناح ، رسما مردم را با پول ، رفتار ، گفتار و حرکاتشان ، در خفا و ظاهر ، دعوت به اغتشاش می کردند . افرادی چون خانواده هاشمی (خانم و دختر و پسر، همه با یک صدا از زبان پدر) ، میرحسین موسوی ، کروبی ، خاتمی و حتی می شود گفت ساکتین فتنه و ......
حال باید این افراد را تندرو و افراطی و خشونت طلب دانست یا افراد محجوب انقلابی ؟
افراطی فقط مختص عمل نیست بلکه در زمان فعلی هنوز هستند کسانی که افراط و تندروی در نوع لحن و بیان دارند و مردم رو بی شناسنامه ، به جهنم ، بزدل ، ترسو ، کم سواد و تازه به دوران رسیده می خوانند و این نوع گفتار افراطی به حدی رسیده که مردم را کلاغ و نمایندگان تایید شده در شورای نگهبان را قاطر می خوانند و شورای نگهبان را با ادبیات تحقیر آمیزِ همراه با تهدید ، سعی در فشار آوردن به این نهاد محترم دارند تا خواسته غیر قانونی شان برآورده شود .
حال باید این افراد را تندرو و افراطی و خشونت طلب دانست یا افراد محجوب انقلابی ؟
نکته ای که جالب است آن را بدانید ، برخی افراد مثل آقای سروش، تعبیر تند روی وافراطی وحتی خشونت را به اسلام هم نسبت داده اند تا چهره اسلام را از بین ببرند ؛ لذا در گفته هایشان آمده است که : خشونت بد است و برخی از احکام اسلام (مثل قصاص و جهاد و ...)خشونت آمیز است و به دنبال آن چنین نتیجه ای گرفتند که ، تولید واژه ای کنند و در نهایت واژه اسلام رحمانی را در جلوی ما قرار دادند و در تبلیغاتشان مدام از آن استفاده کردند ؛ لذا مقام معظم رهبری در مقابل این تفکر ایستادند ودر تاریخ 20/4/1394 در دیدار با جمعی از دانشجویان سخنانی فرمودند :
گاهی یک شعارهایی داده میشود، شعارهای بهظاهر اسلامی که باطناً اسلامی نیست؛ از جملهی چیزهایی که اخیراً خیلی رایج شده و انسان میشنود در نوشتهها و در گفتهها، «اسلام رحمانی» [است]؛ خب، کلمهی قشنگی است، هم اسلامش قشنگ است، هم رحمانیاش قشنگ است؛ امّا یعنی چه؟ تعریف اسلام رحمانی چیست؟ خب، خدای متعال، هم رحمان و رحیم است، هم «اشدّالمعاقبین» است؛ هم دارای بهشت است، هم دارای جهنّم است. خدای متعال، مؤمنین و غیر مؤمنین را یکجور به حساب نیاورده؛ اَفَمَن کانَ مُؤمِنًا کَمَن کانَ فاسِقًا لا یَستَوون.(۷) اسلام رحمانی که گفته میشود، قضاوتش در مورد مؤمن، در مورد غیر مؤمن، در مورد کافر، در مورد دشمن، در مورد کافرِ غیر دشمن چیست؟ همینطور پرتاب کردن یک کلمه بدون عمقیابی، کاری است غلط و احیاناً گمراهکننده. بعضیها که در حرفها و نوشتجات و اظهارات این تعبیر «اسلام رحمانی» را به کار میبرند، انسان مشاهده میکند و خوب احساس میکند که این اسلام رحمانی یک کلیدواژهای است برای معارف نشئتگرفتهی از لیبرالیسم، یعنی آن چیزی که در غرب به آن لیبرالیسم گفته میشود
بعد با استفاده از اسلام رحمانی جهاد میشه خشونت ، قصاص می شود خشونت و کم کم می گویند که کارهای موشکی هم خشونت است پس نیازی به ساخت و تو لید آن ضرورتی ندارد ؛ لذا در قرآن آیا تی در مورد برخورد با کفار و دشمن وجود دارد که عبارتست از :
« اشدا علی الکفار » « یا ایهاالنبی جاهدالکفار و المنافقین و غلظ علیهم » « واعدوا لهم مااستطعتم من قوه »
«در برابر کفّار سرسخت و شدید» « ای پیامبر با کفار و منافقین جهاد کن و با غلظت و درشتی با آنها برخورد کن» « هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [= دشمنان]، آماده سازید »
ما نباید بپذیریم هر نوع خشونتی بد است بلکه خشونت در بعضی مواقع عین رحمت است مثلا اتفاقات ناگواری اعم از قتل و تجاوز و غیره که رخ می دهد و موجب وحشت و نگرانی مردم می شود آیا می توان در مورد کسی که عامل این اتفاقات است با رحمت برخورد کرد ؟ پس اکر خشونت قانونی اعمال نشود نتیجه اش خشونت های غیر قانونی دیگر می شود .
مطالعه کردم دوست خوب
بسیار دقیق و مناسب بیان فرمودین. متشکرم