نون والقلم

لیاقت افسری جنگ نرم ندارم ولی دوست دارم سرباز گوش به فرمان باشم

نون والقلم

لیاقت افسری جنگ نرم ندارم ولی دوست دارم سرباز گوش به فرمان باشم

نون والقلم

نظم جدید جهانی در حال شکل‌‎گیری است اما برخی هنوز معتقدند باید تسلیم غرب شد
اما سؤال اصلی این است که وظیفه ما در این برهه حساس چیست؟
1- واقعیات جهان و منطقه را به درستی درک و از تحلیل غلط و واژگونه پرهیز کنیم
2- آمادگی برای نقش آفرینی در نظم جدید جهانی، از طریق قویتر کردن کشور
«علم و فناوری»، «اقتصاد»، و «فرهنگ» را سه عنصر کلیدی برای افزایش اقتدار کشور
در میان سه عنصر کلیدی برای افزایش اقتدار کشور، «فرهنگ» از همه مهمتر است زیرا با باورها و عقاید مردم مرتبط است

آخرین نظرات

جمعه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۲، ۰۵:۴۵ ب.ظ

۱

جوانان عزیز انقلاب خود را بهتر بشناسید

جمعه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۲، ۰۵:۴۵ ب.ظ


یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ مَن یَرْتَدَّ مِنکُمْ عَن دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَلاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ ذَلِکَ فَضْلُ اللّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاءُ وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ
ای کسانی که ایمان آورده اید! هر کس از شما از آیین خود باز گردد ]به خدا زیانی نمیرساند[ خداوند در آینده جمعیتی را میآورد که آنها را دوست دارد و آنها نیز خدا را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع و در برابر کافران نیرومند و شکست ناپذیر; مردانی که در راه خدا جهاد میکنند و هرگز از سرزنش سرزنش کنندگان هراسی به خود راه نمیدهند این فضل خدا است که بهر کس بخواهد (و شایسته ببیند) می‏دهد و (فضل) خدا وسیع و خداوند داناست. ( مائده 54 )
 اکثر مفسران در توضیح این آیه نقل کرده اند که بعد از نزول این آیه، جمعی از اصحاب رسول اکرم عرض کردند: این گروهی که خداوند در این آیه به آنها اشاره کرده کیانند؟! در این هنگام پیامبراکرم دست مبارکشان را برپای سلمان و طبق روایتی دیگر بر شانة سلمان زد و فرمود: منظور، این مرد و قوم او است; سوگند به آن کسی که جانم به دست او است، اگر ایمان به ثریا بسته باشد، گروهی از مردان فارس آن را به چنگ می آورند.
روایتی از امام کاظم(ع) نقل شده که به قیام امام خمینی و انقلاب بزرگ ایشان اشاره کرده است. حضرت فرمود: "مردی از اهل قم مردم به به حق فرا خواند. گروهی با او همراهی کنند که چون قطعه های آهن باشند. تند بادها آنان را تکان ندهد و از جنگ به ستوه نیایند و از چیزی ترس به دل راه ندهند و با توکل بر خداوند به پیش تازند و همواره پیروزی نهایی از پرهیزگاران است".
بحارالأنوار، ج 57، ص 216.
آنچه از منابع اسلامی بدست می آید آن است که جوانی یک دوره با ارزش در زندگی است و سعادت و شقاوت هر کس در این دوره شکل می گیرد و دوم آنکه استفاده از نیروی جوانی و تلاش و کوششی هدفمند رمز موفقیت است .
 امام على علیه السلام :إِنَّما قَلبُ الحَدَثِ کَالرضِ الخالیَةِ ما اُلقىَ فیها مِن شَىْ ءٍ قَبِلَتهُ؛
دل نوجوان مانند زمین آماده است که هر بذرى در آن افشانده شود، مى پذیرد.نهج البلاغه، نامه 31
پس به همین دلیل رهبر عزیزمان می فرمایند : جوانان عزیز؛ دشمن روی شما سرمایه گذاری زیاد می کند حواستان جمع باشد.عده ای را با بی تفاوتی می کشاند و عده ای را دلسرد و مایوس می کند ، یاس بزرگترین آفت جوانان است، جوانان باید بدانند که متاسفانه یاس به روح جوان زودتر راه پیدا می کند، همچنانکه امید اینگونه است.درمقابل یاس که دشمن می خواهد به جوانان تلقین وترزیق کند، خودتان را مصونیت بدهید.
هدف از ارائه این مطالب این است که شما جوانان عزیز برای تداوم حرکت انقلاب مصمم باشید که گرفتن شما جوانان عزیز از این انقلاب هدف اصلی دشمن است .
و اما بشنوید از این انقلاب ..............
نظام اسلامی ایران اکنون اسوه همه جریان ها و گرایش های اسلام خواهی در سراسر جهان است و کره زمین با انقلاب اسلامی وارد دوران پرحادثه یک عطف تاریخی شده که در آخر به فروپاشی غرب و زیر ساخت های حکومتی آن نیز منتهی خواهد شد . نه شرقی و نه غربی از لوازم ذاتی اسلام و حکومت منتسب به آن است . در جهان امروز این نخستین بار است که انقلابی بر مبنای این اصل "نه شرقی و نه غربی " واقع می شود و در تاریخ ظهور تمدن غرب ، در این چند قرن اخیر ، هر گز نمی توان تمدنی را سراغ گرفت که توانسته باشد در برابر هجوم تمدن غربی تاب بیاورد و نه انقلابی را که بعد از پیروزی ، برای تاسیس نظام حکومتی ، بر قدرت های استکباری اتکا نکرده باشد .
و اما یک سوال : چرا انقلاب های دیگر که وقوع یافته اند نتوانسته اند آن چنان که باید بر استقلال خود پای فشاری کنند و حکومتی مبتنی بر ارزشهای انقلابی خویش تاسیس کنند ؟
به طور خلاصه باید گفت بخشی از جواب مسلما به این حقیقت بر میگردد که هیچ تفکری جز اسلام ناب محمدی (ص) نمی تواند به معنای کامل لفظ مستقل به شعار نه شرقی  ونه غربی تکیه کرد و بخش دیگری از جواب را باید در رهبری حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه ای جستجو کرد و جوانان عزیز این نکته هم نباید فراموش کرد که همواره ضعف های ماست که باعث می شود شیطان به طمع افتاده و در این مورد نیز ضعف های ما باعث ایجاد شرایط آماده  برای هجوم دشمن می شود .دشمن برای راندن ما به سوی دام گسترده خویش و جذب ما در گرداب لغزنده شیطان ، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد ، این را باور داشته باشید و همواره با خود زمزمه کنید.
جوانان عزیز ، امام صادق (ع) میفرمایند : بر آن کس که به زمانه خویش داناست ، اشتباهات هجوم نمی آورد و به واقع همین طور است که اگر انسان جهت گیری زمانه را درست تشخیص داد ، در دام دشمنان نمی افتد و رسول خدا می فرمایند : لازم است بر عاقل که اوضاع و احوال زمان خود را بشناسد و موقعیت خود را درک کند و زبان را از بیهوده گویی حفظ کند.
فرزندان انقلاب ، هدف اصلی انقلاب اسلامی بالاتر از عدالت اقتصادی است و عدالت اقتصادی یک هدف متوسط نظام اسلامی است . قرآن می فرماید : لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ .......( حدید 25 )  پیامبران را فرستادیم تا مردم در راستای آموزش های آنان جهت اقامه قسط و عدل قیام کنند . از طرفی در جای دیگر خداوند می فرمایند : وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ جن و انس را خلق نکردم مگر برای عبادت . پس معلوم است هدف اصلی ایجاد قسط و عدل نیست ، مهم هست ولی اصل نیست ، بلکه قسط و عدل شرایطی است تا بندگی خدا درست انجام گیرد
امروزه تحلیل گران غربی اذعان دارند که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم انقلاب اسلامی یک غول فرهنگی است که دارد شیشه حصر خود را می شکند و بیرون می آید این جاست که انسان تاسف می خورد چگونه یک ملتی کاری این چنین بزرگ را انجام می دهد که تمام شواهد بر بزرگ بودن آن اذعان دارند که چندی پیش بنا به حرف پوچ خودشان برای امن تر شدن جهان باید ایران را مهار کرد ، ولی خود ملت آنطور که باید و شاید به بزرگی آن باورنداشته باشد ، شما اگر خواستید ارزش انقلاب اسلامی را در تاریخ بدانید به محافلی که امروزه به زعم خود برای بشریت تصمیم می گیرند سری بزنید ، تا ببینید چگونه جهان ،در پی منفعل انقلاب اسلامی است و در تمام تصمیماتشان همواره نگاهی به انقلاب اسلامی دارند و هر حرکتی که انجام می دهند در راستای مهار انقلاب اسلامی است .
بله دشمن در بیانات ، اظهارات و تبلیغات خود سعی می کند مواضع سیاسی جمهوری اسلامی را ضعیف نشان دهد که این هم به مثال نبرد در جبهه های قدیم هست که برای تضعیف دشمن رجز خوانی می کردند که می زنمت ، می کشمت ، تو چیزی نیستی که این هم یکی از راههای تضعیف روحیه طرف است ولی نمی داند که جمهوری  اسلامی بیدی نیست که به این بادها بلرزد .
جوانان عزیز کشور جمهوری اسلامی ایران ، این انقلاب ما بسیار عظیم و بسیار بالاتر از تقویم ها و تقدیر های ناظران بین المللی است از لحاظ بنیه ، بسیار قوی است به همین دلیل با وجود اینکه علیه این انقلاب ، تهاجم ها و ضربه ها و محاصره ها ، بیش از همه انقلاب هایی که در این دوره معاصر اتفاق افتاده ، آسیب پذیری این انقلاب به مراتب کمتر بوده است .
و در پایان از شما دوست داران و حتی مخالفان بدون عناد این انقلاب خواهش دارم که کمی در مورد این انقلاب ارزشمند مطالعه ای داشته باشید و مثل ماهی ای نباشید که قدر آب را نداند . این انقلاب با همه کثر و کمبودش مورد لطف و عنایت الهی است . چشمان خود را بیشتر و بهتر و بادقت تر باز کنید . انشاالله

منابع : کتابهای اغازی بر پایان ، دغدهای فرهنگی ، انقلاب اسلامی بازگشت به عهد قدسی

نظرات  (۱)

***برای دریافت هدیه «دهه فجر» ویژه وبلاگ نویسان انقلابی (کلیک کنید)***
http://www.ammarname.ir/node/32344
---------------------------
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/33552
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">